Bert Jan te gast bij RTV Discus

Bert Jan Urbanwoensdag 03 december 2014 14:41

Afgelopen zaterdag was fractievertegenwoordiger Bert Jan Urban te gast bij RTV Discus, in een discussieprogramma over de jeugdzorg en begeleiding voor gehandicapten en ouderen. Bert Jan pleitte voor een creatieve samenwerking tussen gemeente, mensen die hulp nodig hebben, zorgaanbieders en woningcorporaties. Waarom bijvoorbeeld een dure aanvraag voor een opritje om je flat in te komen met de scootmobiel terwijl verhuurder en gemeente met een relatief kleine investering de galerij van de flat kunnen ophogen zodat alle woningen een goede toegang hebben? Ook pleitte Bert Jan namens ChristenUnie/SGP voor keuzevrijheid, dus recht doen aan iemands hulpvraag ("wat is er loos en wat kan iemand zelf"), cultuur en levensbeschouwing. Als iemand zich thuis voelt bij de hulp die hij krijgt, bereik je meer.

Je kunt het programma hier terug kijken: http://www.rtvdiscus.nl/video/herhaling.htm Daar ga je naar 29 november; het programma is verdeeld over de tijdsblokken 12-13 en 13-14 uur.

Reacties op 'Bert Jan te gast bij RTV Discus'

Eerdere nieuwsberichten > 2014 > december