Scheveningen haven.jpg
  1. image00002.jpeg
    Door Webredactie op 7 mei 2025 om 10:00

    Judith Klokkenburg voorgedragen als kandidaat-lijsttrekker

    De besturen van de Haagse ChristenUnie en de SGP dragen huidig fractievoorzitter Judith Klokkenburg voor als lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen van 18 maart 2026. Judith was de afgelopen 4 jaar al fractievoorzitter en krijgt opnieuw het vertrouwen van beide besturen. Monique Rog: “Een zeer kundig, betrokken en bevlogen raadslid wil door: daar zijn wij ongelooflijk dankbaar voor”.  

    Lees meer over "Judith Klokkenburg voorgedragen als kandidaat-lijsttrekker"
  2. een-deelauto-van-greenwheels.jpeg
    Judith
    Door Judith Klokkenburg op 10 april 2025 om 15:00

    Betaalbaar deelvervoer met een Ooievaarspas

    Goed nieuws! De raad heeft ons voorstel voor een pilot betaalbaar deelvervoer voor inwoners met een Ooievaarspas aangenomen. 

    Lees meer over "Betaalbaar deelvervoer met een Ooievaarspas"
  3. NederlandDenHaagParkeren2.jpg
    Judith
    Door Judith Klokkenburg op 4 april 2025 om 17:00

    ChristenUnie/SGP stemt niet in met parkeerplannen college: “Onvoldoende oog voor menselijke maat en rol van bewoners”

    Gisteren besprak de gemeenteraad de actualisatie van de Parkeerstrategie. Onder meer de draagvlakmeting en de parkeerdrukgrens (op de drukste momenten is meer dan 90% van de parkeerplekken bezet) verdwijnen als verplicht onderdeel voor het invoeren van betaald parkeren. De ChristenUnie/SGP heeft zich ingespannen om dat te voorkomen.

    Lees meer over "ChristenUnie/SGP stemt niet in met parkeerplannen college: “Onvoldoende oog voor menselijke maat en rol van bewoners”"

Schriftelijke vragen Carla Dik over de aanpassing van station Meppel

dinsdag 13 november 2012 00:00

Schriftelijke vragen van ChristenUnie Tweede Kamerlid Carla Dik-Faber aan de staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu

Onderwerp:   Aanpassing van station Meppel

Kamerstuk:    2012Z19228

Datum:            13 november 2012

Vraag 1

Kent u het bericht “Extra treinen pas in voorjaar naar Meppel”? 1)

Vraag 2

Wat is de reden dat station Meppel nog niet is ingericht op de extra treinen uit Leeuwarden?

Vraag 3

Kunt u dit verklaren, gezien het feit dat al lange tijd bekend is dat dit project zal worden gerealiseerd?

Vraag 4

Kunt u aangeven waarom het project Meppel niet is opgenomen in het meest recente “Overzicht Functionaliteitswijzigingen en indienststellingsdata infraprojecten tot en met 2017” van ProRail? 2)

Vraag 5

Wat betekent de vertraging van het project in 2013 voor de dienstregeling en de aansluiting van de regionale (gedecentraliseerde) treinen en de NS-stoptreinen tussen Leeuwarden, Meppel en Zwolle voor het treinaanbod van NS? Hoe zorgt u ervoor dat de reizigers geen hinder ondervinden van de vertraging van het project?

Vraag 6

Deelt u de mening dat de genoemde werkzaamheden, te weten het verhogen van een perron, niet een half jaar extra hoeven te duren? Wat gaat u doen om de vertraging in de uitvoering van dit project bij ProRail te minimaliseren?

1) http://www.destentor.nl/regio/nwoverijssel/12003132/Extra-treinen-pas-in-voorjaar-naar-Meppel.ece

2) http://www.prorail.nl/Vervoerders/Infrastructuur/Pages/Informatieoverdeinfrastructuur.aspx en http://www.prorail.nl/Vervoerders/Infrastructuur/Documents/Overzicht%20Functionaliteitswijzigingen%20en%20indienststellings-data%20infraprojecten%20tm%202017.pdf

Voor meer informatie: www.tweedekamer.nl.

 


Labels
Bijdragen
Carla Dik
Verkeer & Vervoer

« Terug

Archief > 2012 > november