Video: ChristenUnie-SGP strijdt tegen uitbuiting op Internationale Vrouwendag

IMG_0465zaterdag 08 maart 2014 10:24

Gemeente Den Haag vierde zaterdag 8 maart jl. Internationale Vrouwendag, maar valt er wel iets te vieren? De internationale stad van vrede en recht kent ook een andere kant. Die van keiharde mensenhandel en gedwongen prostitutie.  ChristenUnie-SGP Den Haag vierde afgelopen zaterdag niet, maar strijdt voor vrouwen die willen ontsnappen uit de wereld waarin hun waarde alleen wordt uitgedrukt in geld.

Afgelopen zaterdag deelde de ChristenUnie-SGP, aangevoerd door Tineke Smith (nr 2), bloemen uit in de stad om te laten zien dat we staan voor vrouwen. Den Haag moet de stad zijn die alles doet om mensenhandel en gedwongen prostitutie te bestrijden. Den Haag moet een veilige plek zijn die  prostituees uitstapprogramma´s aanbiedt om weer te kunnen werken aan een duurzame toekomst. Tineke Smith: ”Wij willen, net als in Rotterdam al het geval is, een einde aan de raamprostitutie in Den Haag."

Na 13 jaar legalisering van de prostitutiewet, moeten we als samenleving onze conclusies trekken. Prostitutie is nauw verbonden met criminaliteit, onveiligheid en onvrijwilligheid.

In Den Haag en andere grote steden als Amsterdam en Utrecht gaat veel mis in de raamprostitutie. Samen met Tjitske Kuiper (ChristenUnie Amsterdam) en Jolande Uringa (ChristenUnie Utrecht) pleit Tineke Smith voor het verhogen van de leeftijd van bezoekers van prostituees naar 21 jaar.

ChristenUnie-SGP komt in hun verkiezingsprogramma met stevige maatregelen om de problematiek  van mensenhandel en raamprostitutie aan te pakken.  Den Haag moet haar titel van stad van vrede en recht écht waar maken.

TitelBestandsgrootteMIME-type
Recht doen aan mensen, aanpak van mensenhandel en prostitutie277,5 kBapplication/pdfdownload

Reacties op 'Video: ChristenUnie-SGP strijdt tegen uitbuiting op Internationale Vrouwendag'

Eerdere nieuwsberichten > 2014 > maart