ChristenUnie/SGP meest invloedrijke fractie volgens Omroep West

Pieter Grinwisdonderdag 05 januari 2017 13:54

Vanochtend kwam het nieuws naar buiten dat de ChristenUnie/SGP-fractie de meest invloedrijke fractie is in de Haagse raad. Dat blijkt uit een inventarisatie door Omroep West van het aantal aangenomen moties en amendementen (wijzigingsvoorstellen) sinds de laatste gemeenteraadsverkiezingen van 2014.

De ChristenUnie/SGP-fractie slaagde er tot op heden in om voor 24 moties en 5 amendementen een raadsmeerderheid te krijgen. Het resultaat van "hard werken en een beetje goodwill", aldus Lot van Bree van Omroep West. “En van mooi teamwork, goede ideeën en het politieke handwerk als een echt ambacht uitvoeren”, vult raadslid Pieter Grinwis aan. Hij vervolgt: “Het is natuurlijk prachtig om als klein fractieteam zoveel voor elkaar te krijgen. Tegelijk is er een veelvoud van goede voorstellen dat helaas (nog) geen meerderheid heeft gekregen. Zo kregen moties voor een beter Scheveningen geen meerderheid. En tijdens de laatste raad werden bijvoorbeeld nog voorstellen weggestemd om het aantal eengezinswoningen in Den Haag op peil te houden, zodat gezinnen die in onze stad willen blijven wonen dat ook betaalbaar kunnen blijven doen en zich niet gedwongen voelen Den Haag te verlaten. Kortom, er is nog veel waar we ons voor kunnen en gaan hard maken in 2017. Dit bericht van Omroep West is een mooie aansporing om mij als Haagse volksvertegenwoordiger voor u en deze mooie stad in te blijven zetten.”

Voor het nieuwsbericht, zie: http://www.omroepwest.nl/nieuws/3322413/CU-SGP-krijgt-meeste-voor-elkaar-in-Haagse-gemeenteraad

Bekijk hier een interview met Pieter Grinwis.

Reacties op 'ChristenUnie/SGP meest invloedrijke fractie volgens Omroep West'

Eerdere nieuwsberichten > 2017 > januari