Voorkom (wildgroei) aan e-steps in Den Haag

Elisa van Dam
Door Elisa van Vliet op 6 juni 2023 om 17:04

Voorkom (wildgroei) aan e-steps in Den Haag

Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat is samen met het RDW bezig om e-steps te legaliseren. Nu is het nog verboden om met een e-step op de openbare weg te rijden, maar straks mogen goedgekeurde e-steps met kenteken wel de weg op.

Fractievertegenwoordiger Elisa van Vliet vreest voor een wildgroei aan e-steps. “Den Haag is nog helemaal niet voorbereid op de legalisering van de e-step. We kunnen het gebruik van de e-step op de weg weliswaar niet verbieden, maar we kunnen als gemeente wel andere maatregelen nemen.” Van Vliet roept het college op om nu alvast na te denken over de gevolgen van de legalisering van de e-step: “De komst van de deelscooter overviel de gemeente jaren geleden. Plotseling stonden overal lukraak scooters geparkeerd. Na heel wat jaren en irritaties van bewoners is dat nu wel beter gereguleerd. De daar geleerde lessen moeten we nu toepassen. Bedenk of je vergunningen wil verlenen aan aanbieders van deel-e-steps en of je beperkingen wil opleggen aan het parkeren van de e-step, bijvoorbeeld rondom winkels. Als het aan ons ligt komen we met strenge regels, zodat we straks niet struikelen over de e-steps in de openbare ruimte.” De ChristenUnie/SGP heeft vragen gesteld over de legalisering van de e-step, deze zijn hieronder te vinden.

Labels: ,