Scheveningen haven.jpg
  1. participatie kaart kompas
    Judith
    Door Judith Klokkenburg op 13 januari 2025 om 10:00

    Resultaten na inzet voor betere participatie

    Eind december is in de Haagse gemeenteraad een nieuwe participatieverordening vastgesteld. Lees hieronder de inzet van fractievoorzitter Judith Klokkenburg en vier mooie resultaten van de ChristenUnie/SGP die zijn aangenomen!

    Lees meer over "Resultaten na inzet voor betere participatie"
  2. nieuwe kerk bewerkt
    Judith Simon Fritschij
    Door Judith Klokkenburg, Simon Fritschij op 6 januari 2025 om 08:00

    Afscheid van Simon Fritschij

    Wegens een verhuizing voor een nieuw avontuur heeft Simon Fritschij afscheid genomen van de Haagse ChristenUnie/SGP fractie. We zullen hem gaan missen! Uiteraard hebben we uitgebreid afscheid genomen, maar ook in de commissie is daar aandacht aan besteed. Lees hier zijn laatste woorden terug. 

    Lees meer over "Afscheid van Simon Fritschij"
  3. Circus De Mos.png
    Judith
    Door Judith Klokkenburg op 28 december 2024 om 10:51

    Voor circus De Mos betalen autobezitters de prijs

    Dit opiniestuk verscheen op 28 december in het AD en is geschreven door Lotte van Basten Batenburg, fractievoorzitter VVD Den Haag en Judith Klokkenburg, fractievoorzitter ChristenUnie/SGP Den Haag. 

    Lees meer over "Voor circus De Mos betalen autobezitters de prijs"

Landelijk klachtenloket voor OV-reizigers

DSCN1731woensdag 25 oktober 2006 17:17

De ChristenUnie komt morgen samen met de PvdA met het voorstel om een landelijk klachtenloket voor het openbaar vervoer te openen en hiervoor €200.000 euro te reserveren binnen de begroting van Verkeer&Waterstaat. Arie Slob, Tweede Kamerlid van de ChristenUnie: “Consumentenorganisaties hebben te maken met een sterke groei van het aantal klachten over het openbaar vervoer. Reizigers zijn ontevreden over de afhandeling van klachten door OV-bedrijven. Het klachtenloket, een idee van reizigersorganisatie ROVER, geeft reizigers een plaats waar ze hun klachten kwijt kunnen. Dit is in het belang van de reizigers, maar ook van de OV-bedrijven omdat zij zo meer te weten komen over hun klanten.”

Een belangrijk onderdeel van het klachtenloket is een nieuwe website waar reizigers o.a. eerder ingediende klachten kunnen terugvinden en kunnen zien wat daarmee gedaan is. Daarnaast zal het loket reizigers (juridisch) adviseren over het afhandelen van een klacht en klachten bundelen en screenen. Het loket levert zo een basis voor beleidsinformatie voor politiek en de OV-bedrijven en voor collectieve actie namens groepen reizigers.
Labels
Arie Slob

« Terug

Reacties op 'Landelijk klachtenloket voor OV-reizigers'

Geen berichten gevonden

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.

Archief > 2006 > oktober