ChristenUnie wil snel een debat over onveiligheid Westerschelde

vrijdag 30 september 2005 16:50

Arie Slob, Tweede-Kamerlid voor de ChristenUnie, wil snel een debat met de ministers Peijs (Verkeer en Waterstaat) en Remkes (Binnenlandse Zaken) over de onveilige situatie op de Westerschelde. Hij heeft daarvoor de vaste Kamercommissies van Verkeer en Waterstaat en Binnenlandse Zaken aangeschreven.

Arie Slob, Tweede-Kamerlid voor de ChristenUnie, wil snel een debat met de ministers Peijs (Verkeer en Waterstaat) en Remkes (Binnenlandse Zaken) over de onveilige situatie op de Westerschelde. Hij heeft daarvoor de vaste Kamercommissies van  Verkeer en Waterstaat en Binnenlandse Zaken aangeschreven.

Vorige week stelde de fractie van de ChristenUnie al Kamervragen over de onveiligheid op de Westerschelde. Deze vragen zijn nog niet beantwoord. Directe aanleiding voor een spoedig debat is de Eindrapportage Rampenbestrijding Westerschelderegio , die op 28 september in een uitzending van RTL4 publiek is gemaakt. Het rapport, dat vergaande conclusies en aanbevelingen bevat, is al in mei gereed gekomen.  Het is echter nog altijd niet aan de verantwoordelijke bewindspersonen, de ministers van Binnenlandse Zaken en Verkeer en Waterstaat, aangeboden.  Dat was wel de bedoeling van de opdrachtgever, de provincie Zeeland.

Tweede-Kamerlid Arie Slob vindt dat onbegrijpelijk. Zeker nu zich al een paar keer grote calamiteiten hebben voorgedaan. “De veiligheid op de Westerschelde moet  absolute prioriteit krijgen van de bewindspersonen. Dat lijkt nu niet het geval te zijn. Er is nog steeds een groot risico aanwezig dat zich  opnieuw calamiteiten voordoen. Dat is wat ons betreft een onacceptabele situatie”.

Reacties op 'ChristenUnie wil snel een debat over onveiligheid Westerschelde'

Archief > 2005 > september