ChristenUnie en SGP blijven nuchter

vrijdag 25 april 2003 14:41

De kansen van ChristenUnie en SGP om deel te nemen aan een regering met CDA en VVD leken vrijdag te zijn toegenomen, maar leider Rouvoet van ChristenUnie en SGP-leider Van der Vlies bleven er nuchter onder toen het vrijdag weer hun beurt was bij de onderhandelingen over een nieuwe coalitie.

De besprekingen met D66 waren donderdag stroef verlopen, maar Rouvoet relativeerde dat. Ook met zijn partij is het laatste woord nog lang niet gesproken. Zo kondigde Rouvoet aan dat hij het vrijdag wil hebben over een "specifiek" pardon voor asielzoekers en over de bedrijfsopvolging op de boerenbedrijven, waarbij de fiscus een sta-in-de-weg zou zijn.

"Wij laten ons niet afleiden door wat de andere partijen doen", zei Rouvoet. "Onze inzet varieert niet met het gebeurten aan de andere kant." Ook Van der Vlies gaf aan dat hij zich niet van de wijs laat brengen. "Wij gaan het gesprek niet aan met een houding van de 'kansen nemen toe en we gaan inleveren op de principes'."

Bron: www.nu.nl

Reacties op 'ChristenUnie en SGP blijven nuchter'