Advies ChristenUnie aan Hare Majesteit

dinsdag 15 april 2003 17:48

Aan Hare Majesteit de Koningin

Majesteit,

Gezien het verslag van de informateurs d.d. 12 april 2003 en mede in het licht van het daarover gehouden debat van 14 april 2003 geeft de fractie van de ChristenUnie U in overweging een nieuwe informateur uit de kring van het CDA te benoemen met de opdracht de mogelijkheden te onderzoeken om een kabinet te formeren dat in ieder geval bestaat uit CDA en VVD en kan rekenen op voldoende steun in de Tweede Kamer. Hiertoe zou in een korte informatie moeten worden verkend welke van de in aanmerking komende fracties de bereidheid hebben om deel te nemen aan constructieve gesprekken met het oog op een spoedige totstandkoming van een dergelijk kabinet, dat in staat is het hoofd te bieden aan de economische, maatschappelijke en internationale vraagstukken waar Nederland voor staat.
In het licht van de gebeurtenissen van de afgelopen week en gelet op het debat van gisteren, acht de fractie van de ChristenUnie een nieuwe poging om tot een coalitie van CDA en PvdA te komen niet langer opportuun.
De fractie van de ChristenUnie wenst u de wijsheid van God toe bij het nemen van uw beslissingen.

Met verschuldigde eerbied,

A. Rouvoet