Rouvoet kritiseert conservatief Spruyt

maandag 21 maart 2005 07:44

Bron: Nederlands Dagblad

van onze correspondent

AMERONGEN - ChristenUnie-fractievoorzitter André Rouvoet is kritisch over uitspraken van Bart Jan Spruyt van de conservatieve Edmund Burkestichting.

,,Spruyt zegt dat het christelijk geloof niet als leidraad gebruikt mag worden bij het inrichten van de samenleving. Ik vind dat een vergaande uitspraak, die strijdt met mijn opvatting dat je als christen als zoutend zout en lichtend licht in de politiek moet functioneren.''

Rouvoet ventileerde zijn mening tijdens de Christelijke Leefgemeenschappendag, die zaterdag in het Zendingsdiaconessenhuis in Amerongen werd gehouden. De politicus ging in op de vraag of het christelijk geloof van betekenis kan zijn voor de samenleving. ,,Na de moord op Theo van Gogh is de tendens dat geloven niet te veel in het openbaar mag plaatsvinden.'' Een stelling die volgens hem de Groep Wilders onderschrijft. Deze politieke partij wordt gesteund door Spruyt.

Rouvoet pleitte voor een actieve houding van christenen in het publieke domein. ,,Wij zijn de smaakmakers van de samenleving. Zonder ons is het donker in Nederland.''

Reacties op 'Rouvoet kritiseert conservatief Spruyt'

Archief > 2005 > maart