<i>Crimefighter</i> brengt niks nieuws

woensdag 02 november 2005 15:02

ChristenUnie is niet onder de indruk van onsamenhangende plannen PRDV

Logo PRDVChristenUnie is niet onder de indruk van onsamenhangende plannen PRDV

André Rouvoet van de ChristenUnie is niet onder de indruk van het ‘programma’ van de PRDV: “Een nieuwe politieke partij, die niks toevoegt aan wat bestaande politieke partijen bieden. Ik zie in het ‘programma’ van de PRDV aan de ene kant veel D66 en aan de andere kant veel populistische voorstellen, waarvan de samenhang me ontgaat”. Rouvoet is het niet eens met het voorstel om de financiering van het bijzonder onderwijs te stoppen, maar keurt ook de voorstellen voor een bindend referendum en het beperken van de taken van het staatshoofd af: “Daarmee haal je de stabiliteit uit dedemocratie”.

Een paar voorstellen hebben wel de instemming van Rouvoet, zoals de verhoging van het budget voor ontwikkelingssamenwerking. “Gratis openbaar vervoer klinkt mij ook sympathiek in de oren, maar meneer De Vries geeft helaas geen antwoord op de vraag wie dat moet betalen”, aldus Rouvoet.

Reacties op '<i>Crimefighter</i> brengt niks nieuws'

Archief > 2005 > november