Andre Rouvoet: Seculiere fundamentalisten gevaarlijker dan moslims

dinsdag 29 november 2005 11:26

Bron: Leeuwarder Courant

Joure - Christenen moeten niet bang zijn voor het islamitische geloof. De grootste bedreiging voor de christelijke grondslagen van onze samenleving komt niet van moslims, maar van 'dogmatisch seculiere humanisten'. Tweede Kamerlid André Rouvoet van de ChristenUnie riep gisteravond zijn gehoor in Joure op om ,,zich geen angst te laten aanpraten voor onze medemensen''.

De fractievoorzitter sprak voor zestig man in De Koepel. Een aantal van hen toonde zich ongerust over de islam. Een toehoorder stelde dat ze de islamiet ziet als de antichrist. Rouvoet toonde zich echter meer bezorgd over de ,,bijna religieuze kruistocht tegen alles wat met religie te maken heeft'' van D66.

Volgens Rouvoet kan de ChristenUnie in de politiek meer met een moslimpartij dan met de democraten. ,,Zo'n partij mag dan geestelijk ver van ons af staan, bij thema's rondom huwelijk en gezin hebben we waarschijnlijk dezelfde politieke overtuigingen. Ook als je praat over bescherming van het leven kom je met een moslim verder dan met een D66'er.''

Zie ook:

Reacties op 'Andre Rouvoet: Seculiere fundamentalisten gevaarlijker dan moslims'

Archief > 2005 > november