Inbreng Arie Slob inzake Landelijk actieplan Voetbal en Veiligheid

donderdag 29 maart 2012 00:00

Inbreng schriftelijk overleg van ChristenUnie Fractievoorzitter Arie Slob inzake Landelijk actieplan Voetbal en Veiligheid.

Onderwerp:   Landelijk actieplan Voetbal en Veiligheid

Kamerstuk:   25 232

Datum:            29 maart 2012

De ChristenUnie-fractie heeft met belangstelling kennisgenomen van het landelijk actieplan. Het voetbalgeweld is compleet uit de hand gelopen. De ChristenUnie constateert dat de minister nergens in het plan ingaat op de vraag of de maatschappij dit nog wel kan dragen. De inzet van de ME is steeds vaker nodig. Elk weekend is het wel ergens mis. Dit kost de maatschappij miljoenen alleen al aan politie-inzet. En die politie is hierdoor niet elders inzetbaar. De ChristenUnie vraagt de regering een streep te trekken. Niet alleen harder aanpakken maar ook de maatschappij hier niet langer voor laten opdraaien. Hier ligt een bezuinigingspost voor het oprapen. De ChristenUnie stelt voor de voetbalsupporters zelf (mee) te laten betalen via de evenementenheffing en vraagt een reactie op het voorstel van het platform bezorgde dienders om de betaaldvoetbalorganisaties via een heffing op elke spelerstransfer ook mee te laten betalen.

Voor meer informatie: www.tweedekamer.nl.

Arie Slob

Archief > 2012 > maart